Nyheter för föreningssteget

Föreningsstegets nattvandring

Vi var några stycken från Föreningsstegets styrelse som nattvandrade en fredagkväll i februari.  Främsta målet denna kväll och natt var att visa sig och prata med ungdomar som var vid Oscarsgymnasiet.

Där var det nämligen Nattinnebandy. Vilket är ett årligt evenemang för elever som går årskurs 6-9 och anordnas av ledare och ungdomar från Oskarshamns fritidsgårdar. Det var många lag anmälda och därmed också många ungdomar på plats. Spelarna visade riktig kämparglöd under matcherna med det var en vänlig och sammanhållande stämning i sporthall och runtom på skolan. Som nattvandrare vistades vi mest på Oscarsgymnasiets område men promenerade även några gånger genom stadsparken och Oskarshamns centrum.  Det var en mycket lugn och frostbiten natt. Få människor, varken unga eller äldre, vistades utomhus.  Men det var ändå väldigt givande dels för att vi fick se och träffa alla nyktra ungdomar vid turneringen men också för det trevliga nattvandringssällskap vi hade, som bestod av representanter från Oskarshamns simsällskap (OSS) och Föräldragruppen.