Bli medlem i Föreningssteget

Att vara medlem i Föreningssteget innebär flera möjligheter och ett krav. Föreningssteget erbjuder möjligheten att medverka i idrottsskolan Kalle Hopp. Det ger idrottsföreningar chansen att visa upp sin förening och sin idrottsgren, samt att få fler medlemmar.

Föreningar kan i samarbete med Föreningssteget arrangera och medverka i ett Blås Grönt-tillfälle. Varje Blås Grönt-tillfälle erbjuder ett sponsringsarvode som motprestation.

Föreningssteget erbjuder föreläsningar, minst en per år. Föreläsningarna är kostnadsfria och anpassas efter efterfrågan och behov. Det kan vara allmänna föreläsningar för alla medlemmar eller föreläsningar som riktar sig till vissa föreningar, allt efter behov och önskemål. Föreläsningarna ger förutom kunskap även en möjlighet att träffa andra föreningar och skapa nya nätverk.

Att ansluta sin förening till Föreningssteget är helt kostnadsfritt. Det enda krav som ställs på varje medlemsförening är att man ställer upp med en vuxen under en nattvandring per år. Kravet är avsiktligt lågt satt för att inte släcka några eldsjälar i föreningarna.

Medlemmar i Föreningssteget:

Craftstadens Innebandyklubb